Remedial Teaching is gespecialiseerde begeleiding voor kinderen die vastlopen bij het leren. Het gaat verder dan bijles: we kijken niet alleen naar wat uw kind moeilijk vindt, maar vooral naar waarom dat zo is. Zo bouwen we stap voor stap aan kennis, vaardigheden én zelfvertrouwen.

Voor wie is het bedoeld?

  • Kinderen die moeite hebben met lezen, rekenen of spelling
  • Kinderen die moeite hebben met automatiseren (bijv. tafels of sommen)
  • Kinderen die extra steun nodig hebben bij studievaardigheden, concentratie of planning
  • Leerlingen met dyslexie, dyscalculie, AD(H)D, faalangst of hooggevoeligheid

Hoe werken we?

  • Intakegesprek – samen brengen we de hulpvraag in kaart.
  • Individuele sessies – we werken gericht aan de leerstof waar uw kind moeite mee heeft.
  • Op maat – iedere sessie sluit aan bij de leerstijl van uw kind, met afwisselende en creatieve werkvormen.
  • Verbinding – we kijken ook naar de randvoorwaarden om te leren, zoals mindset, motivatie en concentratie.

Mogelijke onderwerpen

Remedial Teaching kan zich richten op:

  • Lezen en begrijpend lezen
  • Spelling en werkwoordspelling
  • Rekenen (optellen, aftrekken, tafels, breuken, procenten, kommagetallen, maten & gewichten)
  • Klokkijken (analoog & digitaal)
  • Topografie en taalbegrip (woordsoorten, zinsontleden, verhoudingstabellen)
  • Executieve functies (plannen, concentratie, doorzetten, emotieregulatie)

Het verschil met bijles

Bij bijles wordt de stof vaak herhaald zoals op school. Remedial Teaching gaat dieper: we onderzoeken hoe uw kind leert en pakken leerproblemen structureel aan. Het doel is niet alleen betere cijfers, maar ook meer zelfvertrouwen en plezier in leren.